In 2010 introduceerde PSA in samenwerking met Mitsubishi een compacte en (relatief) betaalbare volledig elektrische auto. De door Mitsubishi ontwikkelde auto zou door het leven gaan als de Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero en Peugeot iOn. Aangepast De drieling wordt in een groot deel van de wereld geleverd. Ondanks het kleine formaat staat de auto bijvoorbeeld… Lees verder
Peugeot iOn uitvoeringen
In 2010 introduceerde PSA in samenwerking met Mitsubishi een compacte en (relatief) betaalbare volledig elektrische auto. De door Mitsubishi ontwikkelde auto zou door het leven gaan als de Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero en Peugeot iOn.
Aangepast
De drieling wordt in een groot deel van de wereld geleverd. Ondanks het kleine formaat staat de auto bijvoorbeeld ook in de Noord-Amerikaanse showrooms. Voor Europa is de auto op enkele punten aangepast ten opzichte van de originele Japanse versie. Zo heeft de auto iets andere bumpers (met name vanwege regelgeving), een verbeterd interieurcomfort en iets meer veiligheidssystemen aan boord.
Niet-elektrische versie
Van de Mitsubishi-versie van de auto bestaat ook een niet-elektrische variant. Die auto gaat simpelweg als de ‘i’ door het leven en staat alleen in Japan in de showrooms. Daar valt de auto binnen de lokale kei car-reglementen, wat de auto daar in het kort onder andere (wegen)belasting- en parkeervergunningsvoordelen oplevert.
Aangepast
De drieling wordt in een groot deel van de wereld geleverd. Ondanks het kleine formaat staat de auto bijvoorbeeld ook in de Noord-Amerikaanse showrooms. Voor Europa is de auto op enkele punten aangepast ten opzichte van de originele Japanse versie. Zo heeft de auto iets andere bumpers (met name vanwege regelgeving), een verbeterd interieurcomfort en iets meer veiligheidssystemen aan boord.
Niet-elektrische versie
Van de Mitsubishi-versie van de auto bestaat ook een niet-elektrische variant. Die auto gaat simpelweg als de ‘i’ door het leven en staat alleen in Japan in de showrooms. Daar valt de auto binnen de lokale kei car-reglementen, wat de auto daar in het kort onder andere (wegen)belasting- en parkeervergunningsvoordelen oplevert.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 9,0 |
Vermogensrange | alleen 49 kW |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 16 kWh |
Actieradius | 160 |
Laadtijd bij 220V | 6 uur |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 145/65 R15 |
L x B x H | 3.475 x 1.475 x 1.608 |
Wielbasis | 2.550 |
Massa leeg | 1.040 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 166 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | oktober 2010 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De iOn gaat al tien jaar mee, maar is nog altijd te bestellen. |
Vanafprijs | 22.360 |
Transmissie | vaste overbrenging |
Verbruik
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 15,9 |
Topsnelheid | 130 |
Systeemvermogen | 49 kW (67 pk) |
Systeemkoppel | 180 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo