De eerste Subaru XV verscheen in 2011 op de markt. Het was de offroadversie van de Impreza hatchback, een model dat in die standaardversie niet in Nederland geleverd werd. Waar veel offroadversies slechts wat extra stoere aankleding hebben en hooguit iets hoger op de wielen staan, gaat de XV een stapje verder. Dankzij onder andere… Lees verder
Subaru XV uitvoeringen
De eerste Subaru XV verscheen in 2011 op de markt. Het was de offroadversie van de Impreza hatchback, een model dat in die standaardversie niet in Nederland geleverd werd. Waar veel offroadversies slechts wat extra stoere aankleding hebben en hooguit iets hoger op de wielen staan, gaat de XV een stapje verder. Dankzij onder andere de toevoeging van vierwielaandrijving kan men met de XV daadwerkelijk buiten de gebaande paden treden.
Nieuwe XV
In 2016 werd de vijfde en huidige generatie Impreza geïntroduceerd en ook daarvan verscheen weer een XV-uitvoering. Die verscheen in 2017 en wordt wederom als zelfstandig model wordt gepositioneerd. Het recept blijft hetzelfde: stoeren aankleding, hoger op de wielen en vierwielaandrijving.
Plug-in hybrid?
Voor modeljaar 2019 introduceerde Subaru in de VS een plug-in hybridversie van de Impreza en daarmee ook de XV. De benzinemotor wordt daarbij gekoppeld aan twee elektromotoren, wat gezamenlijk zorgt voor een vermogen van 150 pk. Voor zover bekend zijn er geen plannen om de plug-in hybridversie ook naar Europa te halen.
Nieuwe XV
In 2016 werd de vijfde en huidige generatie Impreza geïntroduceerd en ook daarvan verscheen weer een XV-uitvoering. Die verscheen in 2017 en wordt wederom als zelfstandig model wordt gepositioneerd. Het recept blijft hetzelfde: stoeren aankleding, hoger op de wielen en vierwielaandrijving.
Plug-in hybrid?
Voor modeljaar 2019 introduceerde Subaru in de VS een plug-in hybridversie van de Impreza en daarmee ook de XV. De benzinemotor wordt daarbij gekoppeld aan twee elektromotoren, wat gezamenlijk zorgt voor een vermogen van 150 pk. Voor zover bekend zijn er geen plannen om de plug-in hybridversie ook naar Europa te halen.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder boxer |
Cilinderinhoud | 1.998 |
Max. vermogen | 115 kW (156 pk) |
Bij | 4.000 |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Max. koppel | 196 Nm |
Bij | 4.000 |
Draaicirkel | 10,6 |
Vermogensrange | 84 tot 115 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/55 R18 |
L x B x H | 4.465 x 1.800 x 1.615 |
Wielbasis | 2.665 |
Massa leeg | 1.414 |
Max. aanh. gew. | 1.400 |
Inh. bag. ruimte. | 1.290 |
Tankinhoud | 63 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | december 2017 |
Laatste facelift | n.v.t |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | 39.695 |
Transmissie | CVT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,9 |
CO₂-emissie | 155 |
Energielabel | F |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,4 |
Topsnelheid | 194 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo