In 1990 presenteerde Honda de NSX: een sportwagen met 3.0-liter V6 middenmotor en een op F-16-straaljagers geïnspireerd interieur. De auto werd ontwikkeld met hulp van Formule 1-kampioen Ayrton Senna. Het was de eerste massaproductieauto met een volledig aluminium carrosserie. De NSX – die zonder al te grote wijzigingen maar liefst tot en met 2005 in… Lees verder
Honda NSX uitvoeringen
In 1990 presenteerde Honda de NSX: een sportwagen met 3.0-liter V6 middenmotor en een op F-16-straaljagers geïnspireerd interieur. De auto werd ontwikkeld met hulp van Formule 1-kampioen Ayrton Senna. Het was de eerste massaproductieauto met een volledig aluminium carrosserie. De NSX – die zonder al te grote wijzigingen maar liefst tot en met 2005 in productie bleef – wist al snel een legendarische status op te bouwen.
Lang wachten…
Al in 2007 kondigde Honda aan met een opvolger voor de sportwagen te komen. Deels door de economische crisis die tussendoor kwam hebben we echter lang op die opvolger moeten wachten, want pas in 2012 kwam men met de Acura NSX Concept. Inderdaad, nog altijd slechts een conceptcar. Het goede nieuws is echter dat die conceptcar in 2016 vrijwel ongewijzigd in productie ging.
Eindelijk: de productieversie
Dat betekent een 3.5-liter twin-turbo V6 die wordt gecombineerd met drie elektromotoren, één voor en twee achter. Het gecombineerde vermogen bedraagt zo’n 600 pk. De transmissie bestaat uit een negentraps semi-automaat. Alles is goed voor een 0-100-sprint van 2,9 seconden en een topsnelheid van 307 km/h. Overigens is de huidige NSX niet ontwikkeld door de Japanse, maar door de Amerikaanse afdeling van het merk. In 2018 werden nog enkele wijzigingen doorgevoerd.
Lang wachten…
Al in 2007 kondigde Honda aan met een opvolger voor de sportwagen te komen. Deels door de economische crisis die tussendoor kwam hebben we echter lang op die opvolger moeten wachten, want pas in 2012 kwam men met de Acura NSX Concept. Inderdaad, nog altijd slechts een conceptcar. Het goede nieuws is echter dat die conceptcar in 2016 vrijwel ongewijzigd in productie ging.
Eindelijk: de productieversie
Dat betekent een 3.5-liter twin-turbo V6 die wordt gecombineerd met drie elektromotoren, één voor en twee achter. Het gecombineerde vermogen bedraagt zo’n 600 pk. De transmissie bestaat uit een negentraps semi-automaat. Alles is goed voor een 0-100-sprint van 2,9 seconden en een topsnelheid van 307 km/h. Overigens is de huidige NSX niet ontwikkeld door de Japanse, maar door de Amerikaanse afdeling van het merk. In 2018 werden nog enkele wijzigingen doorgevoerd.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, V6 |
Cilinderinhoud | 3.499 |
Bij | 2.000 |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Bij | 2.000 |
Afmetingen/gewichten
L x B x H | 4.487 x 1.939 x 1.204 |
Wielbasis | 2.630 |
Massa leeg | 1.763 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 110 |
Algemeen
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | oktober 2016 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | De NSX is officieel niet te koop in Nederland. |
Transmissie | 9AT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 10,0 |
CO₂-emissie | 234 |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 2,9 |
Topsnelheid | 308 |
Systeemvermogen | 427 kW (581 pk) |
Systeemkoppel | 645 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo