Eind 2019 presenteerde Ferrari de Roma. Deze nieuwe ‘gran turismo’ kan worden gezien als het nieuwe instapmodel voor het merk. De Roma heeft de kenmerkende klassieke lange neus, korte kont en korte overhangen, maar onderscheidt zich toch duidelijk van de andere Ferrari-modellen. Dat komt vooral door de veel rustiger vormgeving. Ook ontbrekende de traditionele ronde… Lees verder
Ferrari Roma uitvoeringen
Eind 2019 presenteerde Ferrari de Roma. Deze nieuwe ‘gran turismo’ kan worden gezien als het nieuwe instapmodel voor het merk. De Roma heeft de kenmerkende klassieke lange neus, korte kont en korte overhangen, maar onderscheidt zich toch duidelijk van de andere Ferrari-modellen. Dat komt vooral door de veel rustiger vormgeving. Ook ontbrekende de traditionele ronde achterlichten. In het interieur hebben bestuurder en bijrijder beide een eigen ‘afgescheiden’ cockpit.
Ferrari-waardig
Onder de motorkap is de Roma misschien nog wel het meest traditioneel. Daar ligt gewoon nog een 3.9-liter V8 met een vermogen van 620 pk. Via een achttrapsautomaat wordt deze kracht naar de achterwielen gestuurd. Een 0-100-tijd van 3,4 seconden en een topsnelheid van ‘ten minste’ 320 km/h zijn ook zeker Ferrari-waardig.
Instapmodel
Qua positionering binnen het modellenaanbod komt de Roma zo’n beetje naast de Portofino te staan. De Roma is dus min of meer het alternatief met gesloten dak, al hebben beide auto’s wel een heel ander soort uitstraling.
Ferrari-waardig
Onder de motorkap is de Roma misschien nog wel het meest traditioneel. Daar ligt gewoon nog een 3.9-liter V8 met een vermogen van 620 pk. Via een achttrapsautomaat wordt deze kracht naar de achterwielen gestuurd. Een 0-100-tijd van 3,4 seconden en een topsnelheid van ‘ten minste’ 320 km/h zijn ook zeker Ferrari-waardig.
Instapmodel
Qua positionering binnen het modellenaanbod komt de Roma zo’n beetje naast de Portofino te staan. De Roma is dus min of meer het alternatief met gesloten dak, al hebben beide auto’s wel een heel ander soort uitstraling.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 3.855 |
Max. vermogen | 455 kW (620 pk) |
Bij | 3.000 |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Max. koppel | 760 |
Bij | 3.000 |
Vermogensrange | alleen 455 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/35 ZR20 / 285/35 ZR20 |
L x B x H | 4.656 x 1.974 x 1.301 |
Wielbasis | 2.670 |
Massa leeg | 1.570 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Algemeen
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | eind 2020 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De Roma is een volledig nieuw model, dat zo'n beetje naast de Portofino wordt gepositioneerd. |
Vanafprijs | 244.737 |
Transmissie | 8AT |
Verbruik
CO₂-emissie | 234 |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 3,4 |
Topsnelheid | 320 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo