In 2021 presenteerde Ferrari een volledig nieuw model dat het aanbod aan de onderkant aanvult: de 296 GTB. Op het eerste gezicht ‘gewoon’ een nieuwe Ferrari, maar de kenner ziet aan de typeaanduiding al dat het onder de motorkap een bijzonder model is. Het is namelijk de allereerste Ferrari met zescilinder voor op de openbare… Lees verder
Ferrari 296 GTB uitvoeringen
In 2021 presenteerde Ferrari een volledig nieuw model dat het aanbod aan de onderkant aanvult: de 296 GTB. Op het eerste gezicht ‘gewoon’ een nieuwe Ferrari, maar de kenner ziet aan de typeaanduiding al dat het onder de motorkap een bijzonder model is. Het is namelijk de allereerste Ferrari met zescilinder voor op de openbare weg. De Dino-modellen uit de jaren ’60 werden immers als submerk op zich verkocht en niet als Ferrari.
Plug-in hybride
De eerste cijfers van de typeaanduiding verwijzen zoals gebruikelijk naar de motorinhoud (in dit geval 2.992 cc) en de letters GTB staan uiteraard voor Gran Turismo Berlinetta. Verder is de 296 GTB een plug-in hybride. Ook bijzonder voor een Ferrari, al ging de SF90 Stradale daarmee voor. De 296 GTB moet 25 kilometer volledig elektrisch af kunnen leggen.
Prestaties
Misschien wel belangrijker bij een Ferrari zijn de prestatiecijfers. De auto beschikt over liefst 610 kW (830 pk), wat via een achttrapsautomaat wordt overgebracht op achterwielen. De sprint naar de 100 km/u duurt slechts 2,9 seconden en de topsnelheid ligt boven de 330 km/u.
Plug-in hybride
De eerste cijfers van de typeaanduiding verwijzen zoals gebruikelijk naar de motorinhoud (in dit geval 2.992 cc) en de letters GTB staan uiteraard voor Gran Turismo Berlinetta. Verder is de 296 GTB een plug-in hybride. Ook bijzonder voor een Ferrari, al ging de SF90 Stradale daarmee voor. De 296 GTB moet 25 kilometer volledig elektrisch af kunnen leggen.
Prestaties
Misschien wel belangrijker bij een Ferrari zijn de prestatiecijfers. De auto beschikt over liefst 610 kW (830 pk), wat via een achttrapsautomaat wordt overgebracht op achterwielen. De sprint naar de 100 km/u duurt slechts 2,9 seconden en de topsnelheid ligt boven de 330 km/u.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, V6 |
Cilinderinhoud | 2.992 |
Bij | 6.250 |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Bij | 6.250 |
Vermogensrange | alleen 610 kW |
Accu | lihtium-ion |
Capaciteit | 7,45 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/35 ZR 20 / 305/35 ZR 20 |
L x B x H | 4.565 x 1.958 x 1.187 |
Wielbasis | 2.600 |
Massa leeg | 1.470 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Tankinhoud | 65 |
Algemeen
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | 291.150 |
Transmissie | 8AT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,4 |
CO₂-emissie | 149 |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 2,9 |
Topsnelheid | 336 |
Systeemvermogen | 610 kW (830 pk) |
Systeemkoppel | 740 |
Elek. actieradius | 25 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo