In 2015 breidde Tesla haar modellenaanbod uit met de Model X. Na de sedanachtige Model S was het nu tijd voor een ruimer model, waarmee meteen wordt ingesprongen op een steeds populairder wordende klasse: de coupéachtige SUV. De Model X biedt ondanks de aflopende daklijn ook ruimte aan een (optionele) derde zitrij. Vleugeldeuren Een bijzonder… Lees verder
Tesla Model X uitvoeringen
In 2015 breidde Tesla haar modellenaanbod uit met de Model X. Na de sedanachtige Model S was het nu tijd voor een ruimer model, waarmee meteen wordt ingesprongen op een steeds populairder wordende klasse: de coupéachtige SUV. De Model X biedt ondanks de aflopende daklijn ook ruimte aan een (optionele) derde zitrij.
Vleugeldeuren
Een bijzonder kenmerk van de Model X zijn de achterportieren. Hier geen conventionele deuren zoals bij de Model S, maar heuse vleugeldeuren. Tesla noemt deze Falcon Wing Doors. Volgens Tesla zijn deze vleugeldeuren er om praktische redenen: er is minder ruimte nodig naast de auto bij krappe parkeerplaatsen. Ongetwijfeld zullen de deuren er echter ook wel voor de show zijn.
Wereldrecord
De Model S heeft ook een wereldrecord op zijn naam staan. In 2018 vestigde Tesla samen met het Australische Qantas Airways op het vliegveld van Melbourne een nieuw record voor het zwaarste gewicht getrokken door een volledig elektrische productieauto. Het gewicht in kwestie was een 130 ton zware Boeing 787-9.
Vleugeldeuren
Een bijzonder kenmerk van de Model X zijn de achterportieren. Hier geen conventionele deuren zoals bij de Model S, maar heuse vleugeldeuren. Tesla noemt deze Falcon Wing Doors. Volgens Tesla zijn deze vleugeldeuren er om praktische redenen: er is minder ruimte nodig naast de auto bij krappe parkeerplaatsen. Ongetwijfeld zullen de deuren er echter ook wel voor de show zijn.
Wereldrecord
De Model S heeft ook een wereldrecord op zijn naam staan. In 2018 vestigde Tesla samen met het Australische Qantas Airways op het vliegveld van Melbourne een nieuw record voor het zwaarste gewicht getrokken door een volledig elektrische productieauto. Het gewicht in kwestie was een 130 ton zware Boeing 787-9.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Vermogensrange | 307 tot 350 kW |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 90 |
Actieradius | 417 km |
Afmetingen/gewichten
L x B x H | 5.004 x 2.083 x 1.626 |
Wielbasis | 3.061 |
Massa leeg | 2.400 |
Max. aanh. gew. | 2.268 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | oktober 2016 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 4 jaar |
Bijzonderheden | De Tesla Model X heeft bijzondere vleugeldeuren. |
Vanafprijs | 98.070 |
Transmissie | vaste overbrenging |
Verbruik
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 5,2 |
Topsnelheid | 210 |
Systeemvermogen | 310 kW (422 pk) |
Systeemkoppel | 660 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo