achtergrondafbeelding

Autozoeker

SuzukiCelerio

In 2014 presenteerde Suzuki de Celerio. Op bepaalde markten, waaronder Europa, was de auto de opvolger van de bekende lijn van Alto-modellen. Deze keer wordt er niet samengewerkt met Nissan, die de vorige Alto als Pixo onder eigen vlag verkocht. In Japan kreeg men wel een nieuwe generatie Alto, de Celerio is ontwikkeld door de… Lees verder

Suzuki Celerio uitvoeringen

In 2014 presenteerde Suzuki de Celerio. Op bepaalde markten, waaronder Europa, was de auto de opvolger van de bekende lijn van Alto-modellen. Deze keer wordt er niet samengewerkt met Nissan, die de vorige Alto als Pixo onder eigen vlag verkocht. In Japan kreeg men wel een nieuwe generatie Alto, de Celerio is ontwikkeld door de Indiase/Thaise/Pakistaanse afdeling van het merk.

Zuinig
Bij de ontwikkeling van de Celerio is veel aandacht besteed aan zuinigheid. Dankzij gewichtsbesparing weegt de auto slechts 790 kg, wat er mede voor zorgt dat een benzineverbruik van ruim 1 op 20 mogelijk wordt. De driecilindermotor is ‘slechts’ 68 pk sterk, maar dat is gezien het lage wagengewicht voldoende.

EuroNCAP
De Celerio zette matige scores neer bij de EuroNCAP en ANCAP (Australië) en kreeg van deze organisaties de nodige kritiek te verwerken. Deze keer kregen deze organisaties zelf echter ook de nodige kritiek. Zo zou men de Celerio strenger hebben beoordeeld dan andere auto’s met minder veiligheidsvoorzieningen of die in andere opzichten minder goed scoorden.

Rond de jaarwisseling 2019/2020 verdween de Celerio van de Nederlandse markt.

Technisch

Motortype benzine, 3-cilinder lijn
Cilinderinhoud 998
Max. vermogen 50 kW (68 pk)
Bij 3.500
Aandrijving voorwielen
Remmen v/a gev. schijven/trommels
Max. koppel 90
Bij 3.500
Draaicirkel 9,4
Vermogensrange alleen 50 kW

Afmetingen/gewichten

Bandenmaat 165/65 R14
L x B x H 3.600 x 1.600 x 1.530
Wielbasis 2.425
Massa leeg 790
Max. aanh. gew. 400
Inh. bag. ruimte. 254
Tankinhoud 35

Algemeen

Carrosserietype 5-drs. hatchback
Euro NCAP 3 sterren
Marktintroductie januari 2015
Laatste facelift n.v.t
Garantie 3 jaar
Bijzonderheden De Celerio is de zuinigste niet-hybride benzineauto van dit moment.
Vanafprijs 12.899
Transmissie 5MT (optie 5AT)

Verbruik

Verbr. gecomb. 3,6
CO₂-emissie 84
Energielabel A

Prestaties

Acc. 0-100 km/u 14,0
Topsnelheid 155

Alle automerken

Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten