De naam Suberb komt in de Skoda-geschiedenis het eerst voor in 1934. Skoda stond destijds bekend als producent van hoogstaande automobielen en daar is vlaggenschip Superb een goed voorbeeld van. Die typenaam droeg de auto met recht. Na een korte onderbreking in de vroege jaren ’40 – om begrijpelijke redenen – bleef het model tot… Lees verder
De naam Suberb komt in de Skoda-geschiedenis het eerst voor in 1934. Skoda stond destijds bekend als producent van hoogstaande automobielen en daar is vlaggenschip Superb een goed voorbeeld van. Die typenaam droeg de auto met recht. Na een korte onderbreking in de vroege jaren ’40 – om begrijpelijke redenen – bleef het model tot en met 1949 in productie.
Skoda-Passat
We maken een grote sprong naar 2001, het jaar waarin Skoda opnieuw het modellenaanbod uitbreid met een nieuw vlaggenschip. Nou ja, helemaal nieuw is de auto ook weer niet, want het was eigenlijk een Volkswagen Passat met andere voor- en achterkant. Wel een Passat van het toen huidige model. Sowieso neemt dat niet weg dat de auto voor Skoda veel te bieden had. Het vlaggenschip kreeg wederom de naam Superb.
Veel voor weinig
Hoewel de Superb op Passat-techniek blijft leunen is het vanaf de tweede generatie uit 2008 echt een merkeigen auto geworden. ‘Veel voor weinig’ blijkt een goede omschrijving voor de Superb, want het model weet voor een relatief bescheiden prijs een hoop luxe te bieden. Dat is bij de in 2015 gepresenteerde huidige derde generatie niet anders. Bovendien neemt de auto nog weer meer afstand van de Passat: behalve het gedeelde platform zijn er nog maar weinig directe overeenkomsten tussen de auto’s.
Skoda-Passat
We maken een grote sprong naar 2001, het jaar waarin Skoda opnieuw het modellenaanbod uitbreid met een nieuw vlaggenschip. Nou ja, helemaal nieuw is de auto ook weer niet, want het was eigenlijk een Volkswagen Passat met andere voor- en achterkant. Wel een Passat van het toen huidige model. Sowieso neemt dat niet weg dat de auto voor Skoda veel te bieden had. Het vlaggenschip kreeg wederom de naam Superb.
Veel voor weinig
Hoewel de Superb op Passat-techniek blijft leunen is het vanaf de tweede generatie uit 2008 echt een merkeigen auto geworden. ‘Veel voor weinig’ blijkt een goede omschrijving voor de Superb, want het model weet voor een relatief bescheiden prijs een hoop luxe te bieden. Dat is bij de in 2015 gepresenteerde huidige derde generatie niet anders. Bovendien neemt de auto nog weer meer afstand van de Passat: behalve het gedeelde platform zijn er nog maar weinig directe overeenkomsten tussen de auto’s.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.395 |
Max. vermogen | 92 kW (125 pk) |
Bij | 1.400 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Max. koppel | 200 |
Bij | 1.400 |
Draaicirkel | 11,7 |
Vermogensrange | 92 tot 160 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/60 R16 |
L x B x H | 4.861 x 1.864 x 1.468 |
Wielbasis | 2.841 |
Massa leeg | 1.315 |
Max. aanh. gew. | 1.600 |
Inh. bag. ruimte. | 625 |
Tankinhoud | 66 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. sedan |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juni 2015 |
Garantie | 2 jaar |
Transmissie | 6MT |
Niet meer leverbaar | sinds augustus 2018 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,5 |
CO₂-emissie | 107 |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 9,9 |
Topsnelheid | 208 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo