De eerste generatie Peugeot 3008 kwam in 2008 op de markt. Het opvallende uiterlijk kreeg nog wel eens kritiek, maar de auto bewees zich al snel met zijn overige kwaliteiten. Het model werd door What Car? en door de lokale Ierse versie van Car of the Year uitgeroepen tot auto van het jaar 2010. Dieselelektrisch… Lees verder
Peugeot 3008 uitvoeringen
De eerste generatie Peugeot 3008 kwam in 2008 op de markt. Het opvallende uiterlijk kreeg nog wel eens kritiek, maar de auto bewees zich al snel met zijn overige kwaliteiten. Het model werd door What Car? en door de lokale Ierse versie van Car of the Year uitgeroepen tot auto van het jaar 2010.
Dieselelektrisch
De in 2012 geïntroduceerde hybrideversie van de auto, de Hybrid4, was destijds best een bijzonder model. Het was namelijk de eerste dieselhybride in massaproductie. De hybrideversie had verschillende rijmodi, waaronder een waarbij de auto volledig elektrisch wordt aangedreven. De huidige generatie is er sinds de facelift ook als plug-in hybride, met een vermogen tot liefst 300 pk.
Tweede generatie
In 2013 kreeg de 3008 een marktspecifieke Chinese versie, die na een tussentijdse facelift in 2018 nog altijd geleverd wordt. In de rest van de wereld werd de 3008 in 2016 vervangen door de tweede generatie van het model. De auto neemt nu een meer conventionelere compacte SUV-vorm aan en is nadrukkelijker dan voorheen het kleinere broertje van de 5008.
Dieselelektrisch
De in 2012 geïntroduceerde hybrideversie van de auto, de Hybrid4, was destijds best een bijzonder model. Het was namelijk de eerste dieselhybride in massaproductie. De hybrideversie had verschillende rijmodi, waaronder een waarbij de auto volledig elektrisch wordt aangedreven. De huidige generatie is er sinds de facelift ook als plug-in hybride, met een vermogen tot liefst 300 pk.
Tweede generatie
In 2013 kreeg de 3008 een marktspecifieke Chinese versie, die na een tussentijdse facelift in 2018 nog altijd geleverd wordt. In de rest van de wereld werd de 3008 in 2016 vervangen door de tweede generatie van het model. De auto neemt nu een meer conventionelere compacte SUV-vorm aan en is nadrukkelijker dan voorheen het kleinere broertje van de 5008.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.199 |
Max. vermogen | 96 kW (130 pk) |
Bij | 1.750 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Max. koppel | 230 |
Bij | 1.750 |
Draaicirkel | 10,7 |
Vermogensrange | 96 tot 221 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/65 R17 |
L x B x H | 4.447 x 2.098 x 1.624 |
Wielbasis | 2.675 |
Massa leeg | 1.295 |
Max. aanh. gew. | 1.400 |
Inh. bag. ruimte. | 520 |
Tankinhoud | 53 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juli 2016 |
Laatste facelift | januari 2021 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | 36.230 |
Transmissie | 6MT (optie: 8AT) |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,2 |
CO₂-emissie | 140 |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 9,5 |
Topsnelheid | 188 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo