De Peugeot 108 is onderdeel van een drieling. De PSA-groep ontwikkelde samen met Toyota een nieuw stadsautootje, dat in 2005 het levenslicht zag onder de namen Citroën C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo. De techniek is bij de drie auto’s gelijk, maar de Toyota heeft als enige wel een eigen carrosserie. Volledig nieuw In 2014… Lees verder
Peugeot 108 uitvoeringen
De Peugeot 108 is onderdeel van een drieling. De PSA-groep ontwikkelde samen met Toyota een nieuw stadsautootje, dat in 2005 het levenslicht zag onder de namen Citroën C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo. De techniek is bij de drie auto’s gelijk, maar de Toyota heeft als enige wel een eigen carrosserie.
Volledig nieuw
In 2014 werden de drie auto’s volledig vernieuwd met de komst van de tweede generatie. Daarbij werd de 107 doorgenummerd naar 108. Opnieuw was de techniek bij alle drie de auto’s gelijk, maar had de Aygo weer een eigen carrosserie. Ondanks hun gelijke carrosserieën verschillen de Citroën en Peugeot nu wel meer van elkaar dankzij meer merkeigen bumperwerk.
Aandrijflijn
De Peugeot 108 wordt net als zijn tweelingbroertjes geleverd met een 1.0- of 1.2-liter driecilindermotor. De aandrijving gaat altijd naar de voorwielen, maar men kan wel kiezen tussen een handgeschakelde vijfbak of een vijftraps semi-automaat.
Volledig nieuw
In 2014 werden de drie auto’s volledig vernieuwd met de komst van de tweede generatie. Daarbij werd de 107 doorgenummerd naar 108. Opnieuw was de techniek bij alle drie de auto’s gelijk, maar had de Aygo weer een eigen carrosserie. Ondanks hun gelijke carrosserieën verschillen de Citroën en Peugeot nu wel meer van elkaar dankzij meer merkeigen bumperwerk.
Aandrijflijn
De Peugeot 108 wordt net als zijn tweelingbroertjes geleverd met een 1.0- of 1.2-liter driecilindermotor. De aandrijving gaat altijd naar de voorwielen, maar men kan wel kiezen tussen een handgeschakelde vijfbak of een vijftraps semi-automaat.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 998 |
Max. vermogen | 53 kW (72 pk) |
Bij | 4.400 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Max. koppel | 93 |
Bij | 4.400 |
Draaicirkel | 9,6 |
Vermogensrange | alleen 53 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 165/65 R14 |
L x B x H | 3.475 x 1.884 x 1.460 |
Wielbasis | 2.340 |
Massa leeg | 815 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 196 |
Tankinhoud | 35 |
Algemeen
Carrosserietype | 3-drs. hatchback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | juni 2014 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | Ook leverbaar als vijfdeurs voor de meerprijs van € 360,-. |
Vanafprijs | 11.195 |
Transmissie | 5MT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 3,7 |
CO₂-emissie | 85 |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 12,6 |
Topsnelheid | 160 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo