In 2000 verscheen de eerste generatie X-Trail. In Japan volgde de auto de kleinere en eigenzinnige Rasheen op, daarbuiten was het een volledig nieuw model. De X-Trail bevond zich in de klasse van moderne SUV’s die nog steeds goed geschikt waren voor daadwerkelijk offroadgebruik. Van de eerste generatie verscheen ook een in beperkte mate geleverde… Lees verder
Nissan X-Trail uitvoeringen
In 2000 verscheen de eerste generatie X-Trail. In Japan volgde de auto de kleinere en eigenzinnige Rasheen op, daarbuiten was het een volledig nieuw model. De X-Trail bevond zich in de klasse van moderne SUV’s die nog steeds goed geschikt waren voor daadwerkelijk offroadgebruik. Van de eerste generatie verscheen ook een in beperkte mate geleverde uitvoering op waterstof, de X-Trail FCV.
Evolutie
Toen in 2007 de tweede generatie X-Trail verscheen ging men door op de ingeslagen weg. De nieuwe X-Trail was een evolutie van zijn voorganger. In de VS en Canada werd de auto echter vervangen door de Rogue, een ongeveer even grote en minder op offroadgebruik gerichte SUV.
Ander concept
Met de in 2013 geïntroduceerde derde generatie veranderde het concept van de X-Trail enigszins. Nadrukkelijker dan eerst was de auto de grotere broer van de populaire Qashqai, de focus op offroadgebruik kwam op de achtergrond te liggen en voor het eerst brak de X-Trail met de kenmerkende hoekige vormen van de eerste modellen. Ook was de auto voor het eerst leverbaar als zevenzitter. Tot slot keerde de auto weer terug naar Noord-Amerika, waar hij de Rogue weer afloste en daarbij diens naam overnam.
Evolutie
Toen in 2007 de tweede generatie X-Trail verscheen ging men door op de ingeslagen weg. De nieuwe X-Trail was een evolutie van zijn voorganger. In de VS en Canada werd de auto echter vervangen door de Rogue, een ongeveer even grote en minder op offroadgebruik gerichte SUV.
Ander concept
Met de in 2013 geïntroduceerde derde generatie veranderde het concept van de X-Trail enigszins. Nadrukkelijker dan eerst was de auto de grotere broer van de populaire Qashqai, de focus op offroadgebruik kwam op de achtergrond te liggen en voor het eerst brak de X-Trail met de kenmerkende hoekige vormen van de eerste modellen. Ook was de auto voor het eerst leverbaar als zevenzitter. Tot slot keerde de auto weer terug naar Noord-Amerika, waar hij de Rogue weer afloste en daarbij diens naam overnam.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 |
Max. vermogen | 96 kW (130 pk) |
Bij | 1.750 |
Aandrijving | voorwielen (optie 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Max. koppel | 320 |
Bij | 1.750 |
Draaicirkel | 11,2 |
Vermogensrange | 96 tot 130 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/65 R17 |
L x B x H | 4.640 x 1.820 x 1.710 |
Wielbasis | 2.705 |
Massa leeg | 1.375 |
Max. aanh. gew. | 2.000 |
Inh. bag. ruimte. | 550 |
Tankinhoud | 60 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juli 2014 |
Laatste facelift | augustus 2017 |
Garantie | 3 jaar |
Transmissie | 6MT (optie CVT) |
Niet meer leverbaar | sinds oktober 2018 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,9 |
CO₂-emissie | 129 |
Energielabel | F |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,5 |
Topsnelheid | 188 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo