De ZS kwam wereldwijd gezien in 2017 op de markt en was de tweede SUV-achtige die het merk aanbood. De auto is vernoemd naar het ZS-sedanmodel dat van 2001 tot en met 2005 van de band liep, maar met de naam hebben we ook meteen alle overeenkomsten tussen deze twee modellen gehad. De belangrijkste afzetmarkt… Lees verder
MG ZS uitvoeringen
De ZS kwam wereldwijd gezien in 2017 op de markt en was de tweede SUV-achtige die het merk aanbood. De auto is vernoemd naar het ZS-sedanmodel dat van 2001 tot en met 2005 van de band liep, maar met de naam hebben we ook meteen alle overeenkomsten tussen deze twee modellen gehad. De belangrijkste afzetmarkt voor de auto en het merk blijft China, maar ook in Engeland staat de auto in de prijslijsten.
Elektrisch
De auto werd in eerste instantie geleverd met een 1.0-liter driecilindermotor en een 1.5-liter viercilinder op benzine. Eind 2018 onthulde men een derde variant: de EZS. Zoals die naam wellicht al weggeeft is dat een volledig elektrische variant van de auto. In China wordt deze variant al geleverd, maar meer markten zullen volgen.
Terugkeer
Interessant is dat bij die markten ook een aantal Europese landen zit, waaronder Nederland. Dat betekent dat het merk na zo’n vijftien jaar weer terugkeert op de Nederlandse markt. Voor Europa is de auto omgedoopt tot ZS EV. Bijzonder is dat de auto niet via dealers, maar alleen online te bestellen is.
Elektrisch
De auto werd in eerste instantie geleverd met een 1.0-liter driecilindermotor en een 1.5-liter viercilinder op benzine. Eind 2018 onthulde men een derde variant: de EZS. Zoals die naam wellicht al weggeeft is dat een volledig elektrische variant van de auto. In China wordt deze variant al geleverd, maar meer markten zullen volgen.
Terugkeer
Interessant is dat bij die markten ook een aantal Europese landen zit, waaronder Nederland. Dat betekent dat het merk na zo’n vijftien jaar weer terugkeert op de Nederlandse markt. Voor Europa is de auto omgedoopt tot ZS EV. Bijzonder is dat de auto niet via dealers, maar alleen online te bestellen is.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | schijven/trommels |
Draaicirkel | 11,2 |
Vermogensrange | alleen 105 kW |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 44,5 |
Actieradius | 263 km |
Laadtijd bij 220V | 7:30 uur |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/60 R16 |
L x B x H | 4.314 x 1.809 x 1.644 |
Wielbasis | 2.585 |
Massa leeg | 1.518 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 448 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | oktober 2019 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 7 jaar |
Bijzonderheden | Met de volledig elektrische ZS EV keert MG na bijna 15 jaar weer terug in Nederland. |
Vanafprijs | 32.500 |
Transmissie | vaste overbrenging |
Niet meer leverbaar | sinds oktober 2021 |
Verbruik
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 8,2 |
Topsnelheid | 140 |
Systeemvermogen | 105 kW (143 pk) |
Systeemkoppel | 353 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo