Eind 2020 werd het MG-modellenaanbod voor Europa uitgebreid met de EHS. Dat is een relatief compact SUV-model, dat boven de ZS EV wordt gepositioneerd. Wereldwijd gezien kwam de auto in 2018 als HS op de markt. In eerste instantie was het model alleen leverbaar met viercilinder benzinemotoren. In 2020 werd ook een plug-in hybrideversie geïntroduceerd… Lees verder
MG EHS uitvoeringen
Eind 2020 werd het MG-modellenaanbod voor Europa uitgebreid met de EHS. Dat is een relatief compact SUV-model, dat boven de ZS EV wordt gepositioneerd. Wereldwijd gezien kwam de auto in 2018 als HS op de markt. In eerste instantie was het model alleen leverbaar met viercilinder benzinemotoren. In 2020 werd ook een plug-in hybrideversie geïntroduceerd en dat was meteen de aanleiding om het model ook in Europa te gaan leveren.
Plug-in hybride
De plug-in hybrideversie gaat door het leven als de EHS, met de ‘E’ van ‘elektrisch’ voor de standaard typenaam dus. Bij de EHS wordt de 1.5-liter benzinemotor gecombineerd met plug-in hybridetechniek. De specificaties zijn niet verkeerd. De auto heeft een vermogen van ruim 250 pk en kan zo’n 50 kilometer volledig elektrisch rijden.
Gecombineerde transmissie
De EHS heeft een tientrapsautomaat, al is dat eigenlijk een gecombineerde transmissie. De brandstofmotor is gekoppeld aan een gewone zestrapsautomaat. De elektromotor is gekoppeld aan een elektronische aandrijfunit met vier versnellingen. Samen vormen ze dus een tientrapsautomaat, die volgens MG zeer efficiënt is.
Plug-in hybride
De plug-in hybrideversie gaat door het leven als de EHS, met de ‘E’ van ‘elektrisch’ voor de standaard typenaam dus. Bij de EHS wordt de 1.5-liter benzinemotor gecombineerd met plug-in hybridetechniek. De specificaties zijn niet verkeerd. De auto heeft een vermogen van ruim 250 pk en kan zo’n 50 kilometer volledig elektrisch rijden.
Gecombineerde transmissie
De EHS heeft een tientrapsautomaat, al is dat eigenlijk een gecombineerde transmissie. De brandstofmotor is gekoppeld aan een gewone zestrapsautomaat. De elektromotor is gekoppeld aan een elektronische aandrijfunit met vier versnellingen. Samen vormen ze dus een tientrapsautomaat, die volgens MG zeer efficiënt is.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.500 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | schijven/trommels |
Vermogensrange | alleen 190 kW |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 16,6 |
Laadtijd bij 220V | 4:50 uur |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/60 R17 |
L x B x H | 4.574 x 1.876 x 1.664 |
Wielbasis | 2.722 |
Massa leeg | 1.737 |
Max. aanh. gew. | 1.500 |
Inh. bag. ruimte. | 448 |
Tankinhoud | 37 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | december 2020 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 7 jaar |
Vanafprijs | 34.985 |
Transmissie | 10AT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 1,8 |
CO₂-emissie | 43 |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,9 |
Topsnelheid | 190 |
Systeemvermogen | 190 kW (258 pk) |
Systeemkoppel | 370 |
Elek. actieradius | 52 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo