In 2014 introduceerde Lexus de RC, een auto die zowel in technisch opzicht als qua positionering de coupéversie is van de IS. Zij het met enkele jaren tussentijd is de RC ook de opvolger van de iets hoger gepositioneerde SC, een vooral voor de VS bedoelde cabriolet die in Europa een uiterst bescheiden rol speelde… Lees verder
Lexus RC uitvoeringen
In 2014 introduceerde Lexus de RC, een auto die zowel in technisch opzicht als qua positionering de coupéversie is van de IS. Zij het met enkele jaren tussentijd is de RC ook de opvolger van de iets hoger gepositioneerde SC, een vooral voor de VS bedoelde cabriolet die in Europa een uiterst bescheiden rol speelde in de verkopen.
Krachtige F-uitvoering
De RC, waarvan de letters taan voor Radical Coupe, deelt zijn techniek dus met de IS. Het motorenaanbod van beide modellen komt dus vrijwel overeen. Wel kent de RC in tegenstelling tot de IS sinds 2014 ook een sportieve F-uitvoering. Dat model is voorzien van een 5.0-liter V8 met een vermogen van 476 pk. Dezelfde motor als in de toen uitgaande IS F, maar dan een stuk krachtiger.
Facelift
In 2018 voerde Lexus met een facelift nog enkele wijzigingen aan de auto door. Op uiterlijk gebied bleven deze wijzigingen beperkt, het grootste nieuws zit onderhuids. Daarbij gaat het met name om een scherper stuur- en motorrespons en stijvere vering met betere demping.
Krachtige F-uitvoering
De RC, waarvan de letters taan voor Radical Coupe, deelt zijn techniek dus met de IS. Het motorenaanbod van beide modellen komt dus vrijwel overeen. Wel kent de RC in tegenstelling tot de IS sinds 2014 ook een sportieve F-uitvoering. Dat model is voorzien van een 5.0-liter V8 met een vermogen van 476 pk. Dezelfde motor als in de toen uitgaande IS F, maar dan een stuk krachtiger.
Facelift
In 2018 voerde Lexus met een facelift nog enkele wijzigingen aan de auto door. Op uiterlijk gebied bleven deze wijzigingen beperkt, het grootste nieuws zit onderhuids. Daarbij gaat het met name om een scherper stuur- en motorrespons en stijvere vering met betere demping.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 2.494 |
Bij | 4.200 |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Bij | 4.200 |
Draaicirkel | 10,8 |
Vermogensrange | 164 tot 351 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/45 R17 |
L x B x H | 4.705 x 1.845 x 1.390 |
Wielbasis | 2.730 |
Massa leeg | 1.700 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 340 |
Tankinhoud | 66 |
Algemeen
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | februari 2015 |
Laatste facelift | augustus 2018 |
Garantie | 5 jaar |
Bijzonderheden | De extra sportieve RC F met V8-motor is verdwenen na de facelift. |
Vanafprijs | 48.995 |
Transmissie | CVT |
Niet meer leverbaar | sinds juli 2020 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,0 |
CO₂-emissie | 114 |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 8,6 |
Topsnelheid | 190 |
Systeemvermogen | 164 kW (223 pk) |
Systeemkoppel | 221 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo