In 2015 introduceerde Jaguar de XE, een sedan die onder de XF wordt gepositioneerd en die gezien kan worden als een late opvolger voor de X-Type. Deze keer is er echter geen Ford-techniek te bekennen, de XE werd gewoon volledig in eigen huis ontwikkeld. Aluminium Voor de auto wordt veel gebruik gemaakt van aluminium, onder… Lees verder
Jaguar XE uitvoeringen
In 2015 introduceerde Jaguar de XE, een sedan die onder de XF wordt gepositioneerd en die gezien kan worden als een late opvolger voor de X-Type. Deze keer is er echter geen Ford-techniek te bekennen, de XE werd gewoon volledig in eigen huis ontwikkeld.
Aluminium
Voor de auto wordt veel gebruik gemaakt van aluminium, onder andere voor de monocoque-structuur van de auto. Daarmee is de XE de eerste auto in zijn segment. De XE is ook het eerste Jaguar-model dat wordt gebouwd in de Jaguar Land Rover-fabriek in Solihull. Die fabriek is gericht op de productie van de aluminium modellen van de merken.
SV Project 8
De XE is uiteraard leverbaar in verschillende uitvoeringen. De instapmodellen beginnen met een relatief bescheiden 163 (diesel) en 200 pk (benzine) en via de S-uitvoering bouwt het model op in sportiviteit. Het toppunt wordt de binnenkort te introduceren SV Project 8. Dat sportmodel is voorzien van een 600 pk sterke V8 en daarmee is het meteen de krachtigste productie-Jaguar ooit.
Aluminium
Voor de auto wordt veel gebruik gemaakt van aluminium, onder andere voor de monocoque-structuur van de auto. Daarmee is de XE de eerste auto in zijn segment. De XE is ook het eerste Jaguar-model dat wordt gebouwd in de Jaguar Land Rover-fabriek in Solihull. Die fabriek is gericht op de productie van de aluminium modellen van de merken.
SV Project 8
De XE is uiteraard leverbaar in verschillende uitvoeringen. De instapmodellen beginnen met een relatief bescheiden 163 (diesel) en 200 pk (benzine) en via de S-uitvoering bouwt het model op in sportiviteit. Het toppunt wordt de binnenkort te introduceren SV Project 8. Dat sportmodel is voorzien van een 600 pk sterke V8 en daarmee is het meteen de krachtigste productie-Jaguar ooit.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.999 |
Max. vermogen | 120 kW (163 pk) |
Bij | 1.750 |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Max. koppel | 380 |
Bij | 1.750 |
Draaicirkel | 11,6 |
Vermogensrange | 120 tot 280 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/55 R17 |
L x B x H | 4.672 x 1.850 x 1.416 |
Wielbasis | 2.835 |
Massa leeg | 1.435 |
Max. aanh. gew. | 1.600 |
Inh. bag. ruimte. | 455 |
Tankinhoud | 47 |
Algemeen
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | oktober 2014 |
Laatste facelift | februari 2019 |
Garantie | 3 jaar |
Transmissie | 6MT (optie 8AT) |
Niet meer leverbaar | sinds februari 2019 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 3,8 |
CO₂-emissie | 99 |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 8,4 |
Topsnelheid | 227 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo