De Jaguar I-Pace is de eerste volledig elektrische auto van het merk. Los daarvan is de opvallend vormgegeven auto een compacte crossover die in het modellenaanbod van Jaguar geplaatst kan worden tussen de E-Pace en de F-Pace. Jaguar omschreef de conceptversie van de auto nog als een vijfpersoons sportwagen. Sportief Wat de prestaties betreft kan… Lees verder
Jaguar I-Pace uitvoeringen
De Jaguar I-Pace is de eerste volledig elektrische auto van het merk. Los daarvan is de opvallend vormgegeven auto een compacte crossover die in het modellenaanbod van Jaguar geplaatst kan worden tussen de E-Pace en de F-Pace. Jaguar omschreef de conceptversie van de auto nog als een vijfpersoons sportwagen.
Sportief
Wat de prestaties betreft kan de I-Pace in ieder geval wel als sportief gezien worden. Voor de sprint naar de 100 km/h heeft de auto 4,8 seconden nodig. De topsnelheid is met 200 km/h hoger dan gemiddeld voor een elektrische auto. Het praktische aspect zit ook nog steeds goed: naast de vijf personen kan er nog 638 liter bagage mee.
Racen
De officiële actieradius van de I-Pace bedraagt 470 kilometer, vastgelegd volgens de nieuwe WLTP-methode. Voor de aandrijftechniek van de I-Pace heeft Jaguar gebruik gemaakt van de ervaringen die men heeft opgedaan in de elektrische Formule E-raceklasse. Over racen gesproken, met de eTrophy heeft Jaguar een eigen raceklasse voor de I-pace opgezet.
Sportief
Wat de prestaties betreft kan de I-Pace in ieder geval wel als sportief gezien worden. Voor de sprint naar de 100 km/h heeft de auto 4,8 seconden nodig. De topsnelheid is met 200 km/h hoger dan gemiddeld voor een elektrische auto. Het praktische aspect zit ook nog steeds goed: naast de vijf personen kan er nog 638 liter bagage mee.
Racen
De officiële actieradius van de I-Pace bedraagt 470 kilometer, vastgelegd volgens de nieuwe WLTP-methode. Voor de aandrijftechniek van de I-Pace heeft Jaguar gebruik gemaakt van de ervaringen die men heeft opgedaan in de elektrische Formule E-raceklasse. Over racen gesproken, met de eTrophy heeft Jaguar een eigen raceklasse voor de I-pace opgezet.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Max. koppel | 700 |
Draaicirkel | 11,9 |
Vermogensrange | 235 tot 294 kW |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 90 |
Actieradius | 470 km |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/65 R18 |
L x B x H | 4.682 x 2.011 x 1.566 |
Wielbasis | 2.990 |
Massa leeg | 2.133 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 656 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juli 2018 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | De I-Pace is de eerste elektrische auto van Jaguar. |
Vanafprijs | 81.855 |
Transmissie | vaste overbrenging |
Verbruik
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 4,8 |
Topsnelheid | 200 |
Systeemvermogen | 294 kW (400 pk) |
Systeemkoppel | 696 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo