In 2017 werd het modellengamma van Jaguar uitgebreid met de E-Pace. De ‘E’ staat in dit geval niet voor een elektrische aandrijflijn, maar duidt simpelweg aan dat het model gepositioneerd wordt onder de F-Pace. Net zoals de XE onder de XF staat. Allemaal SUV’s De E-Pace deelt zijn platform met de Range Rover Evoque en… Lees verder
Jaguar E-Pace uitvoeringen
In 2017 werd het modellengamma van Jaguar uitgebreid met de E-Pace. De ‘E’ staat in dit geval niet voor een elektrische aandrijflijn, maar duidt simpelweg aan dat het model gepositioneerd wordt onder de F-Pace. Net zoals de XE onder de XF staat.
Allemaal SUV’s
De E-Pace deelt zijn platform met de Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport en heeft dan ook ongeveer dezelfde afmetingen. De E-Pace is het tweede SUV-model van Jaguar, nadat de auto in 2016 werd voorgegaan door de genoemde F-Pace. Een derde SUV-achtige is de in 2018 geïntroduceerde I-Pace, die qua formaat zo’n beetje tussen de E- en F-Pace in zit en zich verder onderscheidt met een volledig elektrische aandrijflijn.
Draaierig wereldrecord
De E-Pace mag zich ook eigenaar noemen van een opvallend wereldrecord. Tijdens het onthullingsevenement van de auto wist stuntrijder Terry Grant met de E-Pace succesvol een ‘barrel roll’ met de auto uit te voeren. Oftewel: een draai om de lengteas in de lucht. Over een afstand van 15,3 meter was de auto tijdens een draai van 270 graden volledig los van de grond.
Allemaal SUV’s
De E-Pace deelt zijn platform met de Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport en heeft dan ook ongeveer dezelfde afmetingen. De E-Pace is het tweede SUV-model van Jaguar, nadat de auto in 2016 werd voorgegaan door de genoemde F-Pace. Een derde SUV-achtige is de in 2018 geïntroduceerde I-Pace, die qua formaat zo’n beetje tussen de E- en F-Pace in zit en zich verder onderscheidt met een volledig elektrische aandrijflijn.
Draaierig wereldrecord
De E-Pace mag zich ook eigenaar noemen van een opvallend wereldrecord. Tijdens het onthullingsevenement van de auto wist stuntrijder Terry Grant met de E-Pace succesvol een ‘barrel roll’ met de auto uit te voeren. Oftewel: een draai om de lengteas in de lucht. Over een afstand van 15,3 meter was de auto tijdens een draai van 270 graden volledig los van de grond.
Technisch
Motortype | diesel, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.999 |
Max. vermogen | 110 kW (150 pk) |
Bij | 1.750 |
Aandrijving | voorwielen (optie 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Max. koppel | 380 |
Bij | 1.750 |
Draaicirkel | 11,4 |
Vermogensrange | 110 tot 221 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/65 R17 |
L x B x H | 4.395 x 1.984 x 1.649 |
Wielbasis | 2.681 |
Massa leeg | 1.775 |
Max. aanh. gew. | 1.600 |
Inh. bag. ruimte. | 577 |
Tankinhoud | 55 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juli 2017 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | De E-Pace is onderhuids hetzelfde als de Range Rover Evoque. |
Vanafprijs | 54.950 |
Transmissie | 6MT (optie 9AT) |
Niet meer leverbaar | sinds oktober 2020 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,4 |
CO₂-emissie | 134 |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,1 |
Topsnelheid | 199 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo