In 2016 verscheen de Ioniq als volledig nieuw model in het modellenaanbod van Hyundai. De vierdeurs coupé (want dat is het in feite) brengt alternatieve aandrijfvormen in het aanbod van Hyundai. De auto is leverbaar in drie varianten: de ‘gewone’ hybride, de plug-inhybride en de volledig elektrisch aangedreven uitvoering. De hybrides De Hybrid deelt zijn… Lees verder
Hyundai Ioniq uitvoeringen
In 2016 verscheen de Ioniq als volledig nieuw model in het modellenaanbod van Hyundai. De vierdeurs coupé (want dat is het in feite) brengt alternatieve aandrijfvormen in het aanbod van Hyundai. De auto is leverbaar in drie varianten: de ‘gewone’ hybride, de plug-inhybride en de volledig elektrisch aangedreven uitvoering.
De hybrides
De Hybrid deelt zijn techniek met de Kia Niro Hybrid en wordt aangedreven door een 1.6-liter viercilinder benzinemotor. Ook bij de Plug-In Hybrid vormt dit blok de basis van de aandrijflijn, maar die heeft daarnaast een sterkere elektromotor dan de ‘gewone’ Hybrid en kan bovendien zo’n 50 kilometer volledig elektrisch rijden.
Electric
De elektrische variant heeft uiteraard alleen elektromotoren aan boord. In 2019 werd de hele Ioniq-reeks gefacelift en voor de Ioniq Electric betekende dat een groter accupakket waarmee de actieradius is gegroeid tot 280 kilometer.
De hybrides
De Hybrid deelt zijn techniek met de Kia Niro Hybrid en wordt aangedreven door een 1.6-liter viercilinder benzinemotor. Ook bij de Plug-In Hybrid vormt dit blok de basis van de aandrijflijn, maar die heeft daarnaast een sterkere elektromotor dan de ‘gewone’ Hybrid en kan bovendien zo’n 50 kilometer volledig elektrisch rijden.
Electric
De elektrische variant heeft uiteraard alleen elektromotoren aan boord. In 2019 werd de hele Ioniq-reeks gefacelift en voor de Ioniq Electric betekende dat een groter accupakket waarmee de actieradius is gegroeid tot 280 kilometer.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.580 |
Bij | 4.000 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Bij | 4.000 |
Draaicirkel | 10,6 |
Vermogensrange | 88 tot 104 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 195/65 R15 |
L x B x H | 4.470 x 1.820 x 1.450 |
Wielbasis | 2.700 |
Massa leeg | 1.366 |
Max. aanh. gew. | 750 |
Inh. bag. ruimte. | 443 |
Tankinhoud | 45 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. liftback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | september 2016 |
Laatste facelift | januari 2019 |
Garantie | 5 jaar |
Bijzonderheden | De Ioniq is als een van de weinige auto's leverbaar als hybride, plug-in hybride en met volledig elektrische aandrijving. |
Vanafprijs | 28.195 |
Transmissie | 6AT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 3,6 |
CO₂-emissie | 79 |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,8 |
Topsnelheid | 185 |
Systeemvermogen | 104 kW (141 pk) |
Systeemkoppel | 265 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo