De Hyundai i20 verving in 2011 de compacte Getz. Hoewel de i20 in afmetingen iets groter was, had hij juist de uitstraling van een kleinere auto. De i20 was een volledig nieuw model, ontwikkeld door de Europese afdeling van het merk. De auto werd zowel in drie- als vijfdeurs geleverd. Na een facelift in 2012… Lees verder
Hyundai i20 uitvoeringen
De Hyundai i20 verving in 2011 de compacte Getz. Hoewel de i20 in afmetingen iets groter was, had hij juist de uitstraling van een kleinere auto. De i20 was een volledig nieuw model, ontwikkeld door de Europese afdeling van het merk. De auto werd zowel in drie- als vijfdeurs geleverd. Na een facelift in 2012 was het in 2014 tijd voor een nieuwe generatie.
Nieuwe uitvoeringen
De auto groeide weer iets, waarmee de auto is uitgegroeid tot een volwaardige B-segment hatchback. De auto was er opnieuw ook in driedeursuitvoering, de Coupé, iets dat tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is. Een nieuwe uitvoering in het aanbod is de in 2015 geïntroduceerde Active, een model met stoere offroadaankleding. In 2018 volgde een facelift, waarbij de Coupé weer verdween.
Facelift
In 2020 was het tijd voor de derde generatie i20. Het concept is hetzelfde, maar de auto heeft wel een veel meer opvallende vormgeving gekregen. Met name de bijzonder gevormde achterlichten springen daarbij in het oog. De Coupé is definitief niet teruggekeerd, maar daar komt de sportieve i20 N voor terug.
Nieuwe uitvoeringen
De auto groeide weer iets, waarmee de auto is uitgegroeid tot een volwaardige B-segment hatchback. De auto was er opnieuw ook in driedeursuitvoering, de Coupé, iets dat tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is. Een nieuwe uitvoering in het aanbod is de in 2015 geïntroduceerde Active, een model met stoere offroadaankleding. In 2018 volgde een facelift, waarbij de Coupé weer verdween.
Facelift
In 2020 was het tijd voor de derde generatie i20. Het concept is hetzelfde, maar de auto heeft wel een veel meer opvallende vormgeving gekregen. Met name de bijzonder gevormde achterlichten springen daarbij in het oog. De Coupé is definitief niet teruggekeerd, maar daar komt de sportieve i20 N voor terug.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 998 |
Max. vermogen | 73 kW (100 pk) |
Bij | 1.500 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Max. koppel | 171 |
Bij | 1.500 |
Draaicirkel | 10,2 |
Vermogensrange | 55 tot 73 kW |
Afmetingen/gewichten
L x B x H | 4.035 x 1.734 x 1.474 |
Wielbasis | 2.570 |
Massa leeg | 1.040 |
Max. aanh. gew. | 1.000 |
Inh. bag. ruimte. | 326 |
Tankinhoud | 40 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | november 2014 |
Laatste facelift | december 2018 |
Garantie | 5 jaar |
Bijzonderheden | Het aanbod van de i20 is beperkt tot enkel deze benzineversie. |
Vanafprijs | 15.495 |
Transmissie | 5MT (optie 7AT) |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,8 |
CO₂-emissie | 114 |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,5 |
Topsnelheid | 188 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo