Het model heeft in Nederland nooit echt een grote rol gespeeld, maar hij is er nog altijd: de stoere Ranger. De geschiedenis van het model begint in 1988, toen de F-150 er een kleiner broertje bij kreeg. Deze Noord- en Zuid-Amerikaanse modellenlijn liep tot en met 2011. Sinds 1998 is er echter nog een tweede… Lees verder
Ford Ranger uitvoeringen
Het model heeft in Nederland nooit echt een grote rol gespeeld, maar hij is er nog altijd: de stoere Ranger. De geschiedenis van het model begint in 1988, toen de F-150 er een kleiner broertje bij kreeg. Deze Noord- en Zuid-Amerikaanse modellenlijn liep tot en met 2011. Sinds 1998 is er echter nog een tweede Ranger-lijn, het internationale model.
Mazda
In de jaren ’90 had Ford nog een samenwerkingsverband met Mazda. Zo kwam het dat Ford vanaf 1998 een eigen versie ging leveren van Mazda’s B-serie pick-up, die later werd omgedoopt tot de BT-50. De Ford-versie van de auto ging dus eveneens door het leven als Ranger, maar staat verder los van het Amerikaanse model.
Australiër
De huidige Ranger is sinds 2011 op de markt. Ook deze generatie is ontwikkeld door de Australische tak van Ford, maar is alleen nog qua techniek gerelateerd aan de Mazda BT-50. De Ranger heeft voortaan een volledig eigen carrosserie. In 2015 onderging de Ranger een grondige facelift om het model te laten passen bij de nieuwe designtaal van het merk. Sinds eind 2018 wordt deze 'internationale' Ranger ook weer in de VS geleverd, nadat die het een tijd zonder Ranger hadden moeten doen.
Raptor
In navolging van de populariteit van de F-150 Raptor verscheen in 2018 ook een dergelijke uitvoering voor de Ranger. Wel is de Ranger Raptor wat meer ingetogen dan de F-150 Raptor. Goed nieuws voor de liefhebber: uiteindelijk is de Ranger Raptor toch officieel beschikbaar geworden op de Nederlandse markt. Een Ranger-variant die we in Europa nooit gekend hebben is de Everest, de SUV-versie van de auto die ook al sinds 1998 geleverd wordt.
Mazda
In de jaren ’90 had Ford nog een samenwerkingsverband met Mazda. Zo kwam het dat Ford vanaf 1998 een eigen versie ging leveren van Mazda’s B-serie pick-up, die later werd omgedoopt tot de BT-50. De Ford-versie van de auto ging dus eveneens door het leven als Ranger, maar staat verder los van het Amerikaanse model.
Australiër
De huidige Ranger is sinds 2011 op de markt. Ook deze generatie is ontwikkeld door de Australische tak van Ford, maar is alleen nog qua techniek gerelateerd aan de Mazda BT-50. De Ranger heeft voortaan een volledig eigen carrosserie. In 2015 onderging de Ranger een grondige facelift om het model te laten passen bij de nieuwe designtaal van het merk. Sinds eind 2018 wordt deze 'internationale' Ranger ook weer in de VS geleverd, nadat die het een tijd zonder Ranger hadden moeten doen.
Raptor
In navolging van de populariteit van de F-150 Raptor verscheen in 2018 ook een dergelijke uitvoering voor de Ranger. Wel is de Ranger Raptor wat meer ingetogen dan de F-150 Raptor. Goed nieuws voor de liefhebber: uiteindelijk is de Ranger Raptor toch officieel beschikbaar geworden op de Nederlandse markt. Een Ranger-variant die we in Europa nooit gekend hebben is de Everest, de SUV-versie van de auto die ook al sinds 1998 geleverd wordt.
Technisch
Motortype | diesel, 5-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 3.199 |
Max. vermogen | 147 kW (200 pk) |
Bij | 1.500 |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Max. koppel | 470 |
Bij | 1.500 |
Draaicirkel | 12,4 |
Vermogensrange | 117 tot 147 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 265/65 R17 |
L x B x H | 5.362 x 1.860 x 1.804 |
Wielbasis | 3.220 |
Massa leeg | 1.981 |
Max. aanh. gew. | 3.500 |
Tankinhoud | 80 |
Laadruimte | 1,2 m3 |
Laadlengte | 1.549 mm |
Laadvermogen | 1.002 tot 1.072 kg |
Algemeen
Carrosserietype | 4-drs. pick-up |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | september 2015 |
Laatste facelift | maart 2019 |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De Ranger Wildtrack is de topversie, die zich onderscheidt door een antracietkleurige grille en met zwart geaccentueerde lichtmetalen wielen. |
Vanafprijs | 33.300 |
Transmissie | 6MT (optie 6AT) |
Niet meer leverbaar | sinds maart 2019 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 8,3 |
CO₂-emissie | 218 |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,3 |
Topsnelheid | 175 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo