De Ford Focus doet het sinds de introductie van het allereerste model in 1998 al goed in de verkooplijstjes. De auto weet een aansprekend rijgedrag te combineren met een goede uitrusting voor een redelijke prijs. Het in 2018 geïntroduceerde nieuwe model is net als zijn voorganger leverbaar als vijfdeurs hatcback, stationwagen en sedan. Een Focus… Lees verder
Ford Focus uitvoeringen
De Ford Focus doet het sinds de introductie van het allereerste model in 1998 al goed in de verkooplijstjes. De auto weet een aansprekend rijgedrag te combineren met een goede uitrusting voor een redelijke prijs. Het in 2018 geïntroduceerde nieuwe model is net als zijn voorganger leverbaar als vijfdeurs hatcback, stationwagen en sedan.
Een Focus voor iedereen
De huidige Focus is leverbaar in meer uitvoeringen dan ooit. Naast het reguliere aanbod aan uitrustingsniveau’s is de auto er voortaan ook als iets opgehoogde Active met offroadaankleding en als extra luxe Vignale. Een RS-uitvoering is op moment van schrijven nog niet geïntroduceerd.
Concurrenten Ford Focus
De Focus opereert in het C-segment, waar het niet bepaald rustig is. De auto krijgt te maken met serieuze concurrentie uit eigen land van de Volkswagen Golf en Opel Astra, maar ook van auto’s als de Renault Mégane en Volvo V40.
Een Focus voor iedereen
De huidige Focus is leverbaar in meer uitvoeringen dan ooit. Naast het reguliere aanbod aan uitrustingsniveau’s is de auto er voortaan ook als iets opgehoogde Active met offroadaankleding en als extra luxe Vignale. Een RS-uitvoering is op moment van schrijven nog niet geïntroduceerd.
Concurrenten Ford Focus
De Focus opereert in het C-segment, waar het niet bepaald rustig is. De auto krijgt te maken met serieuze concurrentie uit eigen land van de Volkswagen Golf en Opel Astra, maar ook van auto’s als de Renault Mégane en Volvo V40.
Infotainment Review Ford Focus
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 999 |
Max. vermogen | 92 kW (125 pk) |
Bij | 1.400 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Max. koppel | 170 |
Bij | 1.400 |
Draaicirkel | 11,0 |
Vermogensrange | 70 tot 257 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/50 R17 |
L x B x H | 4.360 x 1.823 x 1.484 mm |
Wielbasis | 2.648 |
Massa leeg | 1.295 |
Max. aanh. gew. | 1.200 |
Inh. bag. ruimte. | 363 |
Tankinhoud | 55 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | januari 2011 |
Laatste facelift | oktober 2014 |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De nieuwe Focus komt naar verwachting in 2018. |
Vanafprijs | 20.200 |
Transmissie | 6MT (optie 6AT) |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,7 |
CO₂-emissie | 109 |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 11,1 |
Topsnelheid | 193 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo