De allereerste Ford EcoSport zag in 2003 het levenslicht en was een soort heet gewassen Explorer. Of een uit de kluiten gewassen Fusion, om bij Europa te blijven. Je kent het model niet? Niet zo vreemd, want de auto werd buiten Zuid-Amerika niet verkocht. Wereldwijd In 2012 verscheen aflossing in de vorm van de huidige… Lees verder
Ford EcoSport uitvoeringen
De allereerste Ford EcoSport zag in 2003 het levenslicht en was een soort heet gewassen Explorer. Of een uit de kluiten gewassen Fusion, om bij Europa te blijven. Je kent het model niet? Niet zo vreemd, want de auto werd buiten Zuid-Amerika niet verkocht.
Wereldwijd
In 2012 verscheen aflossing in de vorm van de huidige EcoSport, een model dat we wel kennen. In het kader van de One Ford-strategie wordt de auto sinds 2014 namelijk ook in Europa geleverd. Hoewel de auto geen verkoopflop is, vliegt hij ook niet bepaald over de spreekwoordelijke toonbank. Wellicht is de Zuid-Amerikaanse oorsprong van het model er de oorzaak van, want de gemiddelde Zuid-Amerikaanse consument stelt toch net even andere eisen dan de Europese.
Facelift
Nadat er naar aanleiding van suggesties van klanten in 2015 al enkele verbeteringen werden doorgevoerd, onderging de EcoSport voor 2018 een grondige facelift. De auto is nu nog meer afgestemd op de Europese consument en wordt nu zelfs op ons continent gebouwd (was eerst in India). De auto ziet er nu inderdaad veel Europeser uit en ook is er een nieuwe uitvoering: de ST-Line.
Wereldwijd
In 2012 verscheen aflossing in de vorm van de huidige EcoSport, een model dat we wel kennen. In het kader van de One Ford-strategie wordt de auto sinds 2014 namelijk ook in Europa geleverd. Hoewel de auto geen verkoopflop is, vliegt hij ook niet bepaald over de spreekwoordelijke toonbank. Wellicht is de Zuid-Amerikaanse oorsprong van het model er de oorzaak van, want de gemiddelde Zuid-Amerikaanse consument stelt toch net even andere eisen dan de Europese.
Facelift
Nadat er naar aanleiding van suggesties van klanten in 2015 al enkele verbeteringen werden doorgevoerd, onderging de EcoSport voor 2018 een grondige facelift. De auto is nu nog meer afgestemd op de Europese consument en wordt nu zelfs op ons continent gebouwd (was eerst in India). De auto ziet er nu inderdaad veel Europeser uit en ook is er een nieuwe uitvoering: de ST-Line.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 999 |
Max. vermogen | 74 kW (100 pk) |
Bij | 1.400 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Max. koppel | 170 |
Bij | 1.400 |
Draaicirkel | 10,6 |
Vermogensrange | 74 tot 92 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/60 R16 |
L x B x H | 4.096 x 2.057 x 1.713 |
Wielbasis | 2.519 |
Massa leeg | 1.248 |
Max. aanh. gew. | 900 |
Inh. bag. ruimte. | 356 |
Tankinhoud | 52 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | juni 2014 |
Laatste facelift | januari 2018 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | 23.795 |
Transmissie | 6MT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,3 |
CO₂-emissie | 120 |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 11,9 |
Topsnelheid | 170 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo