De geschiedenis van de Fiat Doblò begint in 2000. Dat jaar vervangt de auto de besteluitvoering van de Tempra en – meer direct – de uit 1988 stammende Fiorino. De nieuwe Doblò haakte in op het destijds nieuwe segment van ludospace-modellen, uitgevonden door met name de Citroën Berlingo. De ludospace-modellen zijn in feite MPV’s op… Lees verder
Fiat Doblò uitvoeringen
De geschiedenis van de Fiat Doblò begint in 2000. Dat jaar vervangt de auto de besteluitvoering van de Tempra en – meer direct – de uit 1988 stammende Fiorino. De nieuwe Doblò haakte in op het destijds nieuwe segment van ludospace-modellen, uitgevonden door met name de Citroën Berlingo. De ludospace-modellen zijn in feite MPV’s op basis van een bestelbus, dus met optimaal gebruiksgemak en veel binnenruimte.
De nieuwe
De eerste generatie Doblò bleef tot 2010 in de prijslijsten staan (2017 wereldwijd), om afgelost te worden door het huidige model. De auto wordt nog altijd gebouwd volgens hetzelfde concept. Nieuw is dat de auto nu ook onder andere merknamen wordt verkocht. Zo staat de auto als Combo bij de Opel-dealers en in Noord-Amerika wordt de auto als ProMaster City onder het Ram-label verkocht.
Elektrisch
Sinds introductie in 2010 levert Fiat ook een volledig elektrisch aangedreven variant van de Doblò, ontwikkeld door de Turkse afdeling van het merk. Deze elektrische versie staat echter niet in de Europese prijslijsten.
De nieuwe
De eerste generatie Doblò bleef tot 2010 in de prijslijsten staan (2017 wereldwijd), om afgelost te worden door het huidige model. De auto wordt nog altijd gebouwd volgens hetzelfde concept. Nieuw is dat de auto nu ook onder andere merknamen wordt verkocht. Zo staat de auto als Combo bij de Opel-dealers en in Noord-Amerika wordt de auto als ProMaster City onder het Ram-label verkocht.
Elektrisch
Sinds introductie in 2010 levert Fiat ook een volledig elektrisch aangedreven variant van de Doblò, ontwikkeld door de Turkse afdeling van het merk. Deze elektrische versie staat echter niet in de Europese prijslijsten.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.368 |
Max. vermogen | 70 kW (95 pk) |
Bij | 4.500 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | schijven/trommels |
Max. koppel | 127 |
Bij | 4.500 |
Draaicirkel | 11,2 |
Vermogensrange | alleen 88 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 195/60 R16 |
L x B x H | 4.390 x 1.832 x 1.845 |
Wielbasis | 2.755 |
Massa leeg | 1.370 |
Max. aanh. gew. | 1.000 |
Inh. bag. ruimte. | 790 |
Tankinhoud | 60 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. MPV |
Euro NCAP | 3 sterren |
Marktintroductie | januari 2010 |
Laatste facelift | februari 2015 |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De Doblo wordt ook als Opel Combo verkocht. |
Transmissie | 5MT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 7,2 |
CO₂-emissie | 165 |
Energielabel | F |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 15,4 |
Topsnelheid | 161 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo