Er is altijd ruimte voor uitbreiding van het modellenaanbod, zo lijkt het. In 2018 introduceerde BMW de X7, waarmee het SUV-aanbod aan de bovenkant wordt aangevuld. De auto kan qua positionering worden gezien als de SUV-versie van de 7 Serie en beide modellen vormen op hun eigen manier dan ook het vlaggenschip van het merk… Lees verder
BMW X7 uitvoeringen
Er is altijd ruimte voor uitbreiding van het modellenaanbod, zo lijkt het. In 2018 introduceerde BMW de X7, waarmee het SUV-aanbod aan de bovenkant wordt aangevuld. De auto kan qua positionering worden gezien als de SUV-versie van de 7 Serie en beide modellen vormen op hun eigen manier dan ook het vlaggenschip van het merk uit Beieren.
De conceptversie
De BMW X7 werd in 2014 aangekondigd, waarna in 2017 de Concept X7 iPerformance werd gepresenteerd op de International Motor Show van Frankfurt. Die conceptcar bleek voor het overgrote deel al definitief te zijn, want de uiteindelijke productieversie week er maar weinig van af.
De productieversie
De BMW X7 heeft drie zitrijen, waarbij ook volwassenen helemaal achterin nog genoeg ruimte hebben. Het motorenaanbod bestaat voorlopig uit een 3.0-liter zes-in-lijn turbodiesel, een 4.4-liter V8 en als topmotorisering een 609 pk sterke 6.6-liter V12. Deze worden altijd gecombineerd met een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving.
De conceptversie
De BMW X7 werd in 2014 aangekondigd, waarna in 2017 de Concept X7 iPerformance werd gepresenteerd op de International Motor Show van Frankfurt. Die conceptcar bleek voor het overgrote deel al definitief te zijn, want de uiteindelijke productieversie week er maar weinig van af.
De productieversie
De BMW X7 heeft drie zitrijen, waarbij ook volwassenen helemaal achterin nog genoeg ruimte hebben. Het motorenaanbod bestaat voorlopig uit een 3.0-liter zes-in-lijn turbodiesel, een 4.4-liter V8 en als topmotorisering een 609 pk sterke 6.6-liter V12. Deze worden altijd gecombineerd met een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving.
Technisch
Motortype | benzine, 6-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 2.998 |
Max. vermogen | 250 kW (340 pk) |
Bij | 1.500 |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Max. koppel | 450 |
Bij | 1.500 |
Draaicirkel | 13,0 |
Vermogensrange | 195 tot 390 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 275/50 R20 |
L x B x H | 5.151 x 2.000 x 1.805 |
Wielbasis | 3.105 |
Massa leeg | 2.320 |
Max. aanh. gew. | 2.200 |
Inh. bag. ruimte. | 326 |
Tankinhoud | 83 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | maart 2019 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | De X7 is het nieuwe SUV-topmodel van BMW, het alternatief voor de 7 Serie. |
Vanafprijs | 118.925 |
Transmissie | 8AT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 8,7 |
CO₂-emissie | 198 |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,1 |
Topsnelheid | 250 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo