BMW i3 Sinds 2011 voert BMW het elektrische submerk i, met uitsluitend (vrijwel) volledig elektrische modellen. Het eerste productiemodel was de in 2013 geïntroduceerde i3. De i3 is een compacte vierpersoons hatchback, met 260 tot 1.100 liter aan bagageruimte. De auto heeft een bijzondere, grotendeels uit koolstofvezel bestaande carrosserie. Dit is voor het eerst bij… Lees verder
BMW i3
Sinds 2011 voert BMW het elektrische submerk i, met uitsluitend (vrijwel) volledig elektrische modellen. Het eerste productiemodel was de in 2013 geïntroduceerde i3. De i3 is een compacte vierpersoons hatchback, met 260 tot 1.100 liter aan bagageruimte. De auto heeft een bijzondere, grotendeels uit koolstofvezel bestaande carrosserie. Dit is voor het eerst bij een massaproductieauto.
Range extender
In eerste instantie was de BMW i3 leverbaar in twee basisversies: een volledig elektrische variant en een met ook een benzinemotor aan boord die dienstdoet als range extender. Daarmee kon de accu tijdens het rijden worden opgeladen. Handig, want bij introductie was de volledig elektrische actieradius nog relatief beperkt.
Facelift
Eind dit jaar onderging de auto een kleine update, waarbij een groter accupakket en ook een nieuwe ‘sportieve’ s-uitvoering werden geïntroduceerd. De uitvoering met range extender is daarentegen kort na de facelift komen te vervallen.
Sinds 2011 voert BMW het elektrische submerk i, met uitsluitend (vrijwel) volledig elektrische modellen. Het eerste productiemodel was de in 2013 geïntroduceerde i3. De i3 is een compacte vierpersoons hatchback, met 260 tot 1.100 liter aan bagageruimte. De auto heeft een bijzondere, grotendeels uit koolstofvezel bestaande carrosserie. Dit is voor het eerst bij een massaproductieauto.
Range extender
In eerste instantie was de BMW i3 leverbaar in twee basisversies: een volledig elektrische variant en een met ook een benzinemotor aan boord die dienstdoet als range extender. Daarmee kon de accu tijdens het rijden worden opgeladen. Handig, want bij introductie was de volledig elektrische actieradius nog relatief beperkt.
Facelift
Eind dit jaar onderging de auto een kleine update, waarbij een groter accupakket en ook een nieuwe ‘sportieve’ s-uitvoering werden geïntroduceerd. De uitvoering met range extender is daarentegen kort na de facelift komen te vervallen.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 9,9 |
Vermogensrange | 125 tot 135 kW |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 42,2 |
Actieradius | 359 km |
Laadtijd bij 220V | 11 uur |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 155/70 R19 |
L x B x H | 4.011 x 1.775 x 1.577 |
Wielbasis | 2.570 |
Massa leeg | 1.320 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 260 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | mei 2016 |
Laatste facelift | november 2017 |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | De BMW i3 heeft een grotere batterij gekregen, waarmee de actieradius 30% is vergroot. |
Vanafprijs | 42.299 |
Transmissie | vaste overbrenging |
Verbruik
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 7,3 |
Topsnelheid | 150 |
Systeemvermogen | 125 kW (170 pk) |
Systeemkoppel | 250 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo