Samen met de 3 en 5 Serie is de 7 Serie een van BMW’s oudste modellen wat de typenaam betreft. De eerste 7 Serie stamt namelijk al weer uit 1977. We spoelen door in de tijd en komen uit in 2015, het jaar waarin BMW de zesde generatie op de markt brengt. Net als bij… Lees verder
BMW 7 Serie uitvoeringen
Samen met de 3 en 5 Serie is de 7 Serie een van BMW’s oudste modellen wat de typenaam betreft. De eerste 7 Serie stamt namelijk al weer uit 1977. We spoelen door in de tijd en komen uit in 2015, het jaar waarin BMW de zesde generatie op de markt brengt. Net als bij voorgaande modellen zit de auto vol met de nieuwste technologie die het merk kan bieden.
Technologie
Zo is de 7 Serie in redelijke mate autonoom rijdend. Zo kan de auto volledig zelfstandig in- en uitparkeren. De cruise control is zodanig uitgebreid dat deze zelf de snelheid aan kan passen als de plaatselijke snelheidslimiet wijzigt. Verder kan de 7 Serie zichzelf binnen een rijstrook houden en waarschuwen voor aanrijden van achteren of opzij.
BMW i
Verdere opvallende uitrusting is gebarenbediening voor het infotainment. Ook wordt voor een deel gebruik gemaakt van de technologie van BMW’s i-modellen. Niet voor de aandrijflijn, maar voor de toepassing van koolstofvezel in het chassis. Desondanks is er wel een deels elektrische 7 Serie, de plug-in hybrideversie.
Technologie
Zo is de 7 Serie in redelijke mate autonoom rijdend. Zo kan de auto volledig zelfstandig in- en uitparkeren. De cruise control is zodanig uitgebreid dat deze zelf de snelheid aan kan passen als de plaatselijke snelheidslimiet wijzigt. Verder kan de 7 Serie zichzelf binnen een rijstrook houden en waarschuwen voor aanrijden van achteren of opzij.
BMW i
Verdere opvallende uitrusting is gebarenbediening voor het infotainment. Ook wordt voor een deel gebruik gemaakt van de technologie van BMW’s i-modellen. Niet voor de aandrijflijn, maar voor de toepassing van koolstofvezel in het chassis. Desondanks is er wel een deels elektrische 7 Serie, de plug-in hybrideversie.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 |
Bij | 1.550 |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Bij | 1.550 |
Draaicirkel | 12,3 |
Vermogensrange | 195 tot 294 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/60 R17 |
L x B x H | 5.098 x 1.902 x 1.467 |
Wielbasis | 3.070 |
Massa leeg | 1.975 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 420 |
Tankinhoud | 46 |
Algemeen
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | juli 2015 |
Laatste facelift | februari 2019 |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | Deze hybrideversie is er ook in de langere uitvoering en met 4WD. |
Vanafprijs | 105.695 |
Transmissie | 8AT |
Niet meer leverbaar | sinds februari 2019 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 2,0 |
CO₂-emissie | 45 |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 5,4 |
Topsnelheid | 250 (elektrisch 140) |
Systeemvermogen | 240 kW (326 pk) |
Systeemkoppel | 500 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo