In 1998 introduceerde Audi de eerste generatie van de opvallend vormgegeven Audi TT. De naam TT is een verwijzing naar de successen die NSU in het begin van de vorige eeuw had met de Tourist Trophy (TT)-motorraces op het Isle of Man. Ook toen NSU later onderdeel werd van Auto Union (dat nog weer later… Lees verder
Audi TT uitvoeringen
In 1998 introduceerde Audi de eerste generatie van de opvallend vormgegeven Audi TT. De naam TT is een verwijzing naar de successen die NSU in het begin van de vorige eeuw had met de Tourist Trophy (TT)-motorraces op het Isle of Man. Ook toen NSU later onderdeel werd van Auto Union (dat nog weer later uitgroeide tot het huidige Audi) hadden enkele NSU-modellen de letters TT in hun typenaam. Ook worden de letters TT wel uitgelegd als Technology & Tradition.
Primeurs
Voor het eerst werd voor de productie van de TT gebruik gemaakt van lassen met lasertechnologie, waardoor het mogelijk werd om bepaalde onderdelen een naadloos ontwerp te geven. Ook was de Britse versie van de TT in 2003 de eerste rechtsgestuurde auto ter wereld met dubbele koppeling.
Herkenbare TT-vorm
Inmiddels zijn we zo’n twintig jaar verder en heeft de in 2014 geïntroduceerde derde generatie TT zijn eerste (subtiele) facelift al weer achter de rug. Het huidige model heeft de wat bolle vormen van zijn iconische voorganger een beetje verloren, maar de auto blijft nog altijd onmiskenbaar te herkennen als een TT.
Primeurs
Voor het eerst werd voor de productie van de TT gebruik gemaakt van lassen met lasertechnologie, waardoor het mogelijk werd om bepaalde onderdelen een naadloos ontwerp te geven. Ook was de Britse versie van de TT in 2003 de eerste rechtsgestuurde auto ter wereld met dubbele koppeling.
Herkenbare TT-vorm
Inmiddels zijn we zo’n twintig jaar verder en heeft de in 2014 geïntroduceerde derde generatie TT zijn eerste (subtiele) facelift al weer achter de rug. Het huidige model heeft de wat bolle vormen van zijn iconische voorganger een beetje verloren, maar de auto blijft nog altijd onmiskenbaar te herkennen als een TT.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.798 |
Max. vermogen | 132 kW (180 pk) |
Bij | 1.250 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Max. koppel | 250 |
Bij | 1.250 |
Draaicirkel | 11,0 |
Vermogensrange | 132 tot 228 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/50 R17 |
L x B x H | 4.177 x 1.832 x 1.353 |
Wielbasis | 2.505 |
Massa leeg | 1.285 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 305 |
Tankinhoud | 50 |
Algemeen
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | januari 2015 |
Laatste facelift | januari 2019 |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De TT is er in alle motorvarianten ook als Roadster. |
Vanafprijs | 47.595 |
Transmissie | 6MT (optie 7AT) |
Niet meer leverbaar | sinds januari 2019 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,8 |
CO₂-emissie | 134 |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,9 |
Topsnelheid | 241 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo