Met de Zoe mengde Renault zich in 2012 in de markt van volledig elektrische auto’s. De Zoe was daarmee een van de eerste redelijk betaalbare volledig elektrische auto’s. De auto vormt als het ware het elektrische alternatief voor de Clio. Een interessante conceptversie is de E-Sport-uitvoering, waarmee de Zoe werd omgetoverd tot een volledig elektrische… Lees verder
Met de Zoe mengde Renault zich in 2012 in de markt van volledig elektrische auto’s. De Zoe was daarmee een van de eerste redelijk betaalbare volledig elektrische auto’s. De auto vormt als het ware het elektrische alternatief voor de Clio. Een interessante conceptversie is de E-Sport-uitvoering, waarmee de Zoe werd omgetoverd tot een volledig elektrische hot hatch.
Technische update
In 2016 werd de Zoe op technisch vlak geüpdatet, waarbij de typenaam wijzigde naar Zoe Z.E. 40. Dat getal staat voor het afgeronde aantal kWh’s van het nieuwe accupakket. De auto werd vanaf dan geleverd in twee varianten: de R90 en R110, naar de afgeronde motorvermogens van de modellen. Eind 2019 introduceerde Renault de tweede generatie van de Zoe. De nieuwe actieradius bedraagt 390 kilometer (WLTP). Strikt genomen is de tweede generatie overigens een grondig gefacelifte versie van de eerste Zoe.
Zoe is boos
In 2010, toen de komst van de auto al was aangekondigd, kreeg Renault te maken met een opvallende rechtzaak. Ene Zoe, een vrouw uit Parijs, was het niet eens met de naamkeuze van Renault en vreesde voor pesterijen als de elektrische hatchback ‘haar’ naam zou dragen. Zoals je al merkte: de claim werd afgewezen.
Technische update
In 2016 werd de Zoe op technisch vlak geüpdatet, waarbij de typenaam wijzigde naar Zoe Z.E. 40. Dat getal staat voor het afgeronde aantal kWh’s van het nieuwe accupakket. De auto werd vanaf dan geleverd in twee varianten: de R90 en R110, naar de afgeronde motorvermogens van de modellen. Eind 2019 introduceerde Renault de tweede generatie van de Zoe. De nieuwe actieradius bedraagt 390 kilometer (WLTP). Strikt genomen is de tweede generatie overigens een grondig gefacelifte versie van de eerste Zoe.
Zoe is boos
In 2010, toen de komst van de auto al was aangekondigd, kreeg Renault te maken met een opvallende rechtzaak. Ene Zoe, een vrouw uit Parijs, was het niet eens met de naamkeuze van Renault en vreesde voor pesterijen als de elektrische hatchback ‘haar’ naam zou dragen. Zoals je al merkte: de claim werd afgewezen.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 10,6 |
Vermogensrange | 68 tot 80 kW |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 41 kWh |
Actieradius | 403 |
Laadtijd bij 220V | 7:25 uur |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/65 R15 |
L x B x H | 4.084 x 1.730 x 1.562 |
Wielbasis | 2.588 |
Massa leeg | 1.455 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 338 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | april 2013 |
Laatste facelift | september 2016 |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | Bij de ZOE kun je het batterijpakket kopen of huren. |
Vanafprijs | 24.990 |
Transmissie | vaste overbrenging |
Verbruik
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 13,2 |
Topsnelheid | 135 |
Systeemvermogen | 68 kW (92 pk) |
Systeemkoppel | 220 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo