De Lexus CT uit 2011 s de eerste hatchback van het merk. Hoewel de auto wereldwijd wordt verkocht, is de auto ontwikkeld met de Europese markt in gedachte. Logisch: er zijn weinig andere werelddelen waar hatchbacks zo populair zijn als hier. De CT introduceerde ook meteen een nieuw familiegezicht voor het merk: het zogenaamde Spindle… Lees verder
Lexus CT uitvoeringen
De Lexus CT uit 2011 s de eerste hatchback van het merk. Hoewel de auto wereldwijd wordt verkocht, is de auto ontwikkeld met de Europese markt in gedachte. Logisch: er zijn weinig andere werelddelen waar hatchbacks zo populair zijn als hier. De CT introduceerde ook meteen een nieuw familiegezicht voor het merk: het zogenaamde Spindle Grille sierde de neus van alle later geïntroduceerde modellen.
Motorinhoud
Een opvallend gegeven is dat Lexus de typenamen CT200h, CT300h en CT400h heeft vastgelegd, maar nog altijd alleen die eerste gebruikt wordt. De CT200h heeft onder de kap een 1.8-liter benzinemotor, aangevuld met hybridetechniek. Vandaar de ‘h’ in de typeaanduiding. De ‘200’ wordt verklaard doordat de 1.8-litermotor samen met de hybridetechniek de prestaties levert van een 2.0-liter, zo is de gedachte.
Twee facelifts
De CT heeft in zijn carrière twee keer een facelift ondergaan. De eerste was in 2013, toen het Spindle Grille al weer werd geüpdatet. Dat liep nu door tot onderaan de bumper. Een meer ingrijpende facelift vond plaats in 2017. Toen werd de auto zowel visueel als onderhuids en qua uitrusting op meerdere punten aangepakt en de auto lijkt er ondanks zijn relatief hoge leeftijd voorlopig weer tegenaan te kunnen.
Motorinhoud
Een opvallend gegeven is dat Lexus de typenamen CT200h, CT300h en CT400h heeft vastgelegd, maar nog altijd alleen die eerste gebruikt wordt. De CT200h heeft onder de kap een 1.8-liter benzinemotor, aangevuld met hybridetechniek. Vandaar de ‘h’ in de typeaanduiding. De ‘200’ wordt verklaard doordat de 1.8-litermotor samen met de hybridetechniek de prestaties levert van een 2.0-liter, zo is de gedachte.
Twee facelifts
De CT heeft in zijn carrière twee keer een facelift ondergaan. De eerste was in 2013, toen het Spindle Grille al weer werd geüpdatet. Dat liep nu door tot onderaan de bumper. Een meer ingrijpende facelift vond plaats in 2017. Toen werd de auto zowel visueel als onderhuids en qua uitrusting op meerdere punten aangepakt en de auto lijkt er ondanks zijn relatief hoge leeftijd voorlopig weer tegenaan te kunnen.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.798 |
Bij | 2.800 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Bij | 2.800 |
Draaicirkel | 10,4 |
Vermogensrange | alleen 100 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 195/65 R15 |
L x B x H | 4.350 x 1.765 x 1.445 |
Wielbasis | 2.600 |
Massa leeg | 1.345 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 375 |
Tankinhoud | 45 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | maart 2011 |
Laatste facelift | januari 2018 |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | De CT 200h is na al die jaren nog erg geliefd bij leaserijders. |
Vanafprijs | 29.995 |
Transmissie | CVT |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,1 |
CO₂-emissie | 93 |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,3 |
Topsnelheid | 180 |
Systeemvermogen | 100 kW (136 pk) |
Systeemkoppel | 207 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo