In 2012 werd Dacia’s modellenaanbod uitgebreid met de Lodgy. Deze MPV verving de zevenpersoonsuitvoering van de Logan MCV, maar was ook gewoon een volledig nieuwe toevoeging om in te spelen op de vraag naar betaalbare ruime gezinswagens. Eind 2021 werd de Lodgy opgevolgd door de Jogger, die weer wat meer een stationwagenversie is van de… Lees verder
Dacia Lodgy uitvoeringen
In 2012 werd Dacia’s modellenaanbod uitgebreid met de Lodgy. Deze MPV verving de zevenpersoonsuitvoering van de Logan MCV, maar was ook gewoon een volledig nieuwe toevoeging om in te spelen op de vraag naar betaalbare ruime gezinswagens. Eind 2021 werd de Lodgy opgevolgd door de Jogger, die weer wat meer een stationwagenversie is van de Sandero en Logan.
Primeurs
De Lodgy kende ook enkele primeurtjes voor het merk. Zo was het de eerste Dacia die leverbaar was met een snelheidsbegrenzer en navigatie, beide als optie. Ook Dacia’s worden steeds luxer, want ook Bluetooth- en USB-connectiviteit stonden in de prijslijst. Die zaken kenden we echter al uit de Duster.
Op het ijs
Voor de onthulling van de Lodgy gebruikte Dacia dezelfde ongebruikelijke aanpak als eerder voor de Duster. De onthulling geschiedde door middel van deelname aan de Trophée Andros, een grote ijsrace in Frankrijk. Dacia nam eind 2011 deel met de voor de race flink aangepaste Lodgy Glace. Pas begin 2012 onthulde het de gewone straatversie.
Primeurs
De Lodgy kende ook enkele primeurtjes voor het merk. Zo was het de eerste Dacia die leverbaar was met een snelheidsbegrenzer en navigatie, beide als optie. Ook Dacia’s worden steeds luxer, want ook Bluetooth- en USB-connectiviteit stonden in de prijslijst. Die zaken kenden we echter al uit de Duster.
Op het ijs
Voor de onthulling van de Lodgy gebruikte Dacia dezelfde ongebruikelijke aanpak als eerder voor de Duster. De onthulling geschiedde door middel van deelname aan de Trophée Andros, een grote ijsrace in Frankrijk. Dacia nam eind 2011 deel met de voor de race flink aangepaste Lodgy Glace. Pas begin 2012 onthulde het de gewone straatversie.
Technisch
Motortype | benzine 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.199 |
Max. vermogen | 84 kW (115 pk) |
Bij | 1.750 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Max. koppel | 190 |
Bij | 1.750 |
Draaicirkel | 11,1 |
Vermogensrange | 66 tot 96 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/65 R15 |
L x B x H | 4.498 x 1.751 x 1.682 |
Wielbasis | 2.810 |
Massa leeg | 1.156 |
Max. aanh. gew. | 1.400 |
Inh. bag. ruimte. | 827 |
Tankinhoud | 50 |
Algemeen
Carrosserietype | 5-drs. MPV |
Euro NCAP | 3 sterren |
Marktintroductie | september 2012 |
Laatste facelift | november 2016 |
Garantie | 3 jaar |
Bijzonderheden | Net als de Dokker leverbaar als vijf- en als zevenzitter. |
Vanafprijs | 18.350 |
Transmissie | 5MT |
Niet meer leverbaar | september 2018 |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,5 |
CO₂-emissie | 124 |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,6 |
Topsnelheid | 179 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo