De Citroën C1 – ondanks de naam de opvolger van de C2 – is onderdeel van een drieling. De PSA-groep ontwikkelde samen met Toyota een nieuw stadsautootje, dat het levenslicht zag onder de namen Citroën C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo. De techniek is bij de drie auto’s gelijk, maar de Toyota heeft als enige… Lees verder
Citroën C1 uitvoeringen
De Citroën C1 – ondanks de naam de opvolger van de C2 – is onderdeel van een drieling. De PSA-groep ontwikkelde samen met Toyota een nieuw stadsautootje, dat het levenslicht zag onder de namen Citroën C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo. De techniek is bij de drie auto’s gelijk, maar de Toyota heeft als enige wel een eigen carrosserie.
Volledig nieuw
In 2014 werden de drie auto’s volledig vernieuwd met de komst van de tweede generatie. Opnieuw was de techniek bij alle drie gelijk, maar had de Aygo een eigen carrosserie. Ondanks hun gelijke carrosserieën verschillen de Citroën en Peugeot nu wel meer van elkaar dankzij meer merkeigen bumperwerk.
Aandrijflijn
De Citroën C1 wordt net als zijn tweelingbroertjes geleverd met een 1.0- of 1.2-liter driecilindermotor. De aandrijving gaat altijd naar de voorwielen, maar men kan wel kiezen tussen een handgeschakelde vijfbak of een vijftraps semi-automaat.
Volledig nieuw
In 2014 werden de drie auto’s volledig vernieuwd met de komst van de tweede generatie. Opnieuw was de techniek bij alle drie gelijk, maar had de Aygo een eigen carrosserie. Ondanks hun gelijke carrosserieën verschillen de Citroën en Peugeot nu wel meer van elkaar dankzij meer merkeigen bumperwerk.
Aandrijflijn
De Citroën C1 wordt net als zijn tweelingbroertjes geleverd met een 1.0- of 1.2-liter driecilindermotor. De aandrijving gaat altijd naar de voorwielen, maar men kan wel kiezen tussen een handgeschakelde vijfbak of een vijftraps semi-automaat.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 998 |
Max. vermogen | 51 kW (69 pk) |
Bij | 4.800 |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Max. koppel | 95 |
Bij | 4.800 |
Draaicirkel | 9,6 |
Vermogensrange | 51 tot 72 kW |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 165/65 R14 |
L x B x H | 3.466 x 1.615 x 1.460 mm |
Wielbasis | 2.340 |
Massa leeg | 815 |
Max. aanh. gew. | n.v.t. |
Inh. bag. ruimte. | 196 |
Tankinhoud | 35 |
Algemeen
Carrosserietype | 3-/5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | juli 2014 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Bijzonderheden | De Puretech 82-versie is van het toneel verdwenen. |
Vanafprijs | 11.290 |
Transmissie | 5MT (optie 5AT) |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,2 |
CO₂-emissie | 97 |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 14,3 |
Topsnelheid | 157 |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
example
-
example1ads
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hyundai
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
test
-
testt
-
Toyota
-
TVR
-
Volkswagen
-
Volvo